مهترین اصول طراحی لوگو

مهترین اصول طراحی لوگو

 

مغز انسان قادر است تصاویر را ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از کلمات پردازش کند. به همین دلیل، اکثر کسب و کارها لوگویی را انتخاب می کنند که نشان دهنده کسب و کار آنها باشد. همچنین، به دنبال نشان هایی هستند که به سادگی به خاطر بمانند و زیبایی ظاهری داشته باشند.

طراحی لوگو کار ساده ای نیست بلکه ظاهر و جلوه بصری کل کسب و کار شما است. بنابراین، برای آسان‌تر کردن فرآیند طراحی لوگو، ما ۶ اصل اساسی برای طراحی لوگو را جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند یک لوگوی زیبا و حرفه ای طراحی کنید.

 

۱- مقیاس پذیری

مقیاس پذیری

یک لوگو مقیاس پذیر را می توان به عنوان لوگویی تعریف کرد که منطقی به نظر بیاید، زیبا به نظر برسد و خوانا به چشم می آید چه در مقیاس کوچک و چه در مقایس و سایز بزرگ. لوگوهای تجاری برای آگهی و تبلیغات در اندازه های مختلف استفاده می شوند، بنابراین شما باید لوگویی طراحی کنید که در یک کارت ویزیت کوچک به همان اندازه که در یک بیلبورد بزرگ چاپ می شود، خوب به نظر برسد.

یکی از مهم ترین مواردی که برای مقیاس پذیری باید در نظر گرفت جزئیات لوگو شما است. اگر جزئیات بیش از حد را وارد کنید، ممکن است متوجه شوید که این جنبه‌ها با تغییر اندازه لوگو خود بهم ریخته و نامنظم به نظر می رسند، بنابراین، بهتر است از میزان جزئیات درون لوگو خود آگاه باشید و مطمئن شوید که لوگو خود را در سایز ها و مقیاس های مختلف تست کنید.

 

۲- سادگی

سادگی لوگو

 

 

گاهی اوقات بهتر است پیچیده ترین مفهوم را به ساده ترین شکل بیان کنیم. برخی از معروف ترین برند های دنیا دارای طراحی لوگو های بسیار ساده اما موثر هستند. برای مثال می توان به اپل، گوگل، آدیداس و نایکی اشاره کرد.

یک فکت جالب در مورد لوگو برند نایک: در سال ۱۹۷۱، کارول دیویدسون فقط با ۳۵ دلار لوگو معروف و زیبای نایکی را طراحی کرد.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت لوگو برای کسب و کارها

 

لوگو با طراحی ساده اکثر اوقات در افکار عموم مردم به یاد می ماند. با توجه به روانشناسی طراحی لوگو، افراد بیشتر به برندی که با آن آشنا هستند اعتماد می کنند. بنابراین، هنگام طراحی لوگو برای بار اول، بسیار مهم است که به سادگی در طراحی لوگو فکر کنید. لوگو های شلوغ و پیچیده شاید چشم نواز و زیبا به نظر برسند ولی به چه قیمتی؟ همیشه هدف لوگو خود را در نظر بگیرید و چاشنی سادگی را به آن اضافه کنید.

 

۳- تعادل

تعادل لوگو

وقتی عموم مردم به یک لوگو فکر می کنند، بسیار متداولل است که رنگ های جیغ و بسیار بولد مانند قرمز و یا زرد به ذهنشان می رسد. اما، سیاه و سفید چه؟ مخاطبین اغلب فراموش می کنند که اکثر مواد مارکتینگ و تبلیغات تجازی به جوهر سیاه و سفید نیاز دارند. از طرفی دیگر، شما نمی توانید همیشه لوگو خود را به صورت رنگی چاپ کنید و گاهی اوقات نیاز دارید که برای استفاده از لوگوی خود ان را به صورت سیاه و سفید در بیاروید.

یک نکته آموزشی: همیشه در ابتدا لوگو خود را به صورت سیاه و سفید طراحی کنید و سپس کم کم رنگ های دیگر را اضافه کنید! با این روش می توانید اطمینان پیدا کنید که لوگو شما به صورت سیاه و سفید نیز قابل نمایش و استفاده می باشد.

 

برای ساخت لوگو منحصر به فرد همین حالا اقدام کنید. شماره تماس : ۰۹۳۵۶۹۳۰۷۲۶

 

مطمئن شوید که لوگو و جزئیات آن در انواع تبلیغات چاپی قابل نمایش و خوانا باشد – به خصوص اگر به صورت سیاه و سفید چاپ شوند!

 

۴- خاص بودن

خاص بودن لوگو

 

نگران دور شدن از ترند و مد روز طراحی نباشید. روش ها و مسیر های مختلف را جستجو کنید و ایده های طراحی لوگو خود را با ایده های اجرا شده در حوزه کسب کار نظیر خود مقایسه کنید. اگر ایده خود را متفاوت با دیگر طرح ها یافتید نگران نباشید گاهی خارج از چارچوب و قاعده عمل کردن باعث زیباتر و منحصر به فرد شدن لوگو شما می شود.

 

۵- داشتن اطلاعات

اطلاعات لوگو

 

نظرات مهم است. محافظه کار بودن نسبت به طراحی لوگو برندتان ممکن است عادی به نظر برسد، اما همیشه باید پذیرای پیشنهادات و انتقادات سازنده باشید. در مجموع، این نظرات به طراحی لوگو شما کمک می کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را بیابید.

تا جایی که می توانید از نظرات و ایده های مخاطبین خود استفاده کنید، شاید آن ها چیزی رو ببینید که شما هنوز ندیده اید! وقتی زمان زیادی را صرفه انجام یک پروژه می کنید تمرکز شما باعث می شود مشکلات و عیوب کار خود را نبینید، بنابراین تا حد ممکن از نظرات و افکار دیگر افراد استفاده کنید.

 

۶- چند منظوره

لوگو چند منظوره

موشن گرافیک در سال های اخیر به یک امر مهم در امور تبلیغات تبدیل شده است. امروزه با تسلط نسل جوان بر دنیای اینترنت، موشن دیزاین راهی برای جذب سلیقه این قشر از جامعه شده است زیرا متن و عکس های ثابت دیگر تأثیر و جذابیت خود را از دست داده اند. در یک نظرسنجی معتبر در سال ۲۰۲۰ که توسط ۵۰۰ بازاریاب انجام شده بود، نشان می داد که ۹۳ درصد برند ها بخاطر داشتن ویدئو در شبکه های اجتماعی توانسته اند به مشتری های جدید برسند.

اگر می خواهید با پتانسیل لوگو خود آشنا شوید، باید حتما این مورد را در نظر داشته باشید که آیا لوگو شما می تواند به خوبی متحرک شود؟ و اینکه آیا انیمیشن لوگو شما باعث افزایش جذابیت و ارتقا برند شما می شود یا خیر!

امیدواریم نکات ذکر شده به شما کمک کند تا یک لوگو حرفه ای متناسب با نیاز های کسب و کارتان طراحی کنید.

 

طراحی لوگو اختصاصی برند شما
طراحی امضا اختصاصی نام شما
طراحی انواع طرحهای گرافیکی

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جدیدترین مطالب